Dag 2: The sky is the limit

16 september 2019 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

De eerste nacht in Chicago was vooral kort. De meeste van ons waren om 03.00 uur alweer klaarwakker. Na wat contact met het thuisfront (dan is het tijdsverschil toch handig) probeerde men de ogen nog even sluiten. Om 07:30 uur hebben we gebruik gemaakt van een zeer goed en gevarieerd ontbijt. Complimenten over het hotel!!!!

Om 08:30 uur werden we verwacht op de tweede verdieping van het hotel in de Birch room voor de eerste bijeenkomst. Na een korte introductie werden de verwachtingen en doelen van deze week naar elkaar uitgesproken. Hierna kregen we uitgebreid uitleg over de rest van de week en de verschillende ‘stageplaatsen’. Hier volgt later meer over.

Vervolgens hebben we onze met twee bussen naar Chicago Stad verplaatst voor een paar uurtjes vrije tijd. Na een route door de achterstandswijken kwamen midden in het centrum uit. Het was heel vreemd want doordat je de straten en gebouwen zo van de televisie en films kent, herken je alles alsof je er al eens eerder bent gewest. Nadat we wisten waar onze ontmoetingsplaats was, naast de zeer opvallende Trump tower, zijn we gesplitst van de groep. Met de vijf collega’s van Bravis zijn we in het Milleniumpark gestart. Hier staat o.a. de zeer beroemde fortuin uit de serie Married with childern.

AFD78649-0D11-4073-97DA-CB968399C042

Na een hapje eten zijn we naar één van de hoogte gebouwen van Chicago gelopen, het  John Hancock center  waardoor we de prachtige skyline van de stad konden bekijken. Dit gebouw is maar liefst 100 verdiepingen hoog. Met behulp van de lift stonden we in 26 seconden op de bovenste verdieping.

3B5BB228-D2E8-4279-A4B2-EDE88D5825FD

Om 16:30 uur werden we weer bij de Trump tower verwacht voor een boottocht over de Michigan lake. Hierop konden we alvast wennen aan de taal. Van een speciale gids kregen we uitleg over de architectuur van de stad. We hebben de dag afgesloten bij Thais.

Wat staat er morgen op de planning?

- Om 07:15 uur moeten we al in de bus richting het Advocate Health Shermann  zitten. Hier krijgen we de gehele dag presentaties over o.a. magnet en het verpleegkundig leiderschap.

1. E. Hoedemaker:
    16 september 2019
    Geweldig om jullie zo te kunnen volgen.
    Geniet er verder van.
  2. Harriette Smidt:
    16 september 2019
    Wat een avontuur, Yvonne!
    Leerzaam maar ook vooral GENIETEN!!!
  3. Petra Blom:
    16 september 2019
    Volgens mij nu al heel veel indrukken!
    succes voor de komende dagen!
  4. Martine Gonlag:
    16 september 2019
    Tot nu toe al een mooie reis! Geniet van alle indrukken en veel plezier en succes met alle nieuwe leermomenten voor alle Bravis collega's!
  5. Madelon:
    16 september 2019
    Wauw! Klinkt nu al indrukwekkend!!
  6. Angela Dictus:
    Wat goedddd!