Home sweet home!

24 september 2019 - Bergen op Zoom, Nederland

Zaterdagochtend 7:15 uur zijn we veilig op Schiphol Amsterdam geland. We hadden onderweg veel turbulentie  oftewel weinig kunnen slapen oftewel kans op jetlag...

Definitie jetlag: “Een jetlag is een verstoring in het slaap-waakritme die optreedt wanneer iemand in korte tijd naar een plaats op aarde gaat waar het volgens de plaatselijke tijd substantieel vroeger of later is dan op de plaatst van vertrek”. Tijdverschil Amerika met Nederland is -7 uur.

Inmiddels zijn we alweer meer dan 48 uur thuis. Marloes heeft haar kinderen weer zelf naar school kunnen brengen, Angelica heeft haar eerste vergadering er alweer opzitten, Mirande en Ouke hun eerste werkdag en Yvonne was nog  een dagje extra vrij. Bij thuiskomst hebben we een MRSA kweek (ziekenhuisbacterie) moeten afnemen. De uitslag hiervan volgt nog.

De conclusie van ons 5e was BUITENGEWOON! Het was een zeer bijzondere ervaring, op alle vlakken. We zijn het Bravis Ziekenhuis erg dankbaar dat we deze inspiratiereis samen hebben mogen maken. Ondanks het feit dat we redelijke onbekende van elkaar waren hebben we het erg goed en gezellig gehad. Iedereen had evenveel inbreng, aan het einde van de dag deelde we onze input met elkaar. We kwamen er immers samen met één doel! De eerste meeting met Fleur (projectleider Ons Ziekenhuis van Morgen) staat al gepland op donderdag 3 oktober.