Dag 1: Mind your step...

15 september 2019 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

33111041-B537-4160-A262-E59E2A9373A2

Zaterdagochtend 07:15 uur zijn we vertrokken vanuit het Bravis Ziekenhuis in Bergen op Zoom richting Amsterdam Schiphol. Samen met mijn collega’s: Angelica, Mirande, Marloes en Ouke kon het avontuur beginnen. Niet veel later (8:45 uur) arriveerde we bij vertrekhal 2. Op het gemak zijn we naar de balie toe gelopen waar we moesten verzamelen. Mondjesmaat sloten daar de 15 anderen reisgenoten van de verschillende organisaties aan. Even voor 9:30 uur kwam onze reisleider Ger (70+) van Detracare aan. Detracare organiseert studiereizen speciaal voor artsen, verpleegkundigen en/of managers in de zorg. Nog even gauw een kop koffie en toen mochten we na een intensieve paspoort en tassencontrole al boarden.

08EE09AB-97A0-498E-8E68-6A25D958BE81

Na een reis van 8,5 uur zijn we om 14:35 uur (plaatselijke tijd) op O’Hare Airport geland. (In Chicago is het 7 uur vroeger dan in Nederland.) Na de douane en wederom een paspoortcontrole stond Ton ons op te wachten. Ton organiseert samen met zijn vader Ger de studiereizen van Detracare.

Om 16:10 uur arriveerden we bij het Hotel Holliday Inn. Een prachtige, moderne, koele kamer. Het is buiten namelijk nog 26 graden.

BAB8DD71-EA56-441C-8954-EF1D727A381A133CAF4A-2484-4BC4-96E7-186C99DD575E

Na gauw even de koffer te hebben uitgepakt gingen we tapas eten op het terras van het hotel. Omdat we er natuurlijk al een hele dag reizen op hadden zitten is het geen latertje worden. Na een korte wandeling om nog even de benen te strekken na een hele dag gezeten te hebben zijn we rond 20.15 uur naar de kamer gegaan.

Wat staat er morgen op de planning?

- Na het ontbijt starten we met een bijeenkomst in de vergaderzaal van het hotel. Voorafgaand aan deze reis hebben alle leden een CV moeten inleveren deze zullen we mondeling toelichten en delen we de doelen van deze inspiratiereis.

-  Daarna verplaatsen we ons naar Chicago stad voor een boottocht.

1. Madelon:
    15 september 2019
    Goed om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen in Chicago!
    Leuk om je blog te volgen Yvonne.
    Fijne dag vandaag!
  2. Sam de Haan:
    Heel leuk om te volgen
  3. Maike veld:
    15 september 2019
    Heel veel suc 6 allemaal en bovenal veel plezier met zn allen fijn dat we jullie kunnen volgen
  4. Herman:
    15 september 2019
    Een goed begin, wens jullie een groot back up om alle indrukken vast te houden en van het samen zijn te genieten.