Ervaring: Marloes (2)

20 september 2019 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Vanmorgen weer vroeg uit bed om mee te lopen in het Advocate Sherman hospital. Eerst mochten we aanwezig zijn bij de safety huddle. Een mooi moment, van elke afdeling zit er iemand aan tafel om de bijzonderheden van zijn of haar plek door te geven. Zowel de afdelingen als ondersteunende functies zoals faciliteer en beveiligen etc.

FD2BF30C-76F6-4FD9-8F2A-4AD12D7D8EC2

Hierna mocht ik met de manager mee van het ‘familiy birth centre’. Na een korte rondleiding te hebben gehad kon ik gelijk meekijken bij een bevalling. Wat mij gelijk opviel was de vriendelijkheid en toegankelijkheid. Verpleegkundigen zijn open en eerlijk. Het leven in Amerika met alle kosten valt niet altijd mee, maar ze staan voor hun beroep en delen dit ook.

Ik mocht meekijken tijdens de bevalling van deze Mw. en het was een mooie ervaring. Het grootste verschil is dat ze hier geen verloskundige hebben, maar dat dokter alle bevallingen doet. Een opvallende mededeling is dat 80 tot 90% bevalt met een epiduraal (ruggenprik)!

Je ziet dat ze echt een team zijn als groep met elkaar. Het Magnet Program is hier van ook een onderdeel. Uitdragen en patiëntgericht werken. Samen werken en elkaar ondersteunen! Met hierbij een goede scholing en ondersteuning van de manager.

Later de dag werd mij dag compleet, ik mocht mee met een sectio (keizersnede). Super ervaring, dit werd een keizersnede vanwege stuit ligging. In dit ziekenhuis deden ze geen vaginale stuit bevallingen! Het was mooi dit mee te maken en zo de verschillen met Nederland te kunnen zien. Ik kan jullie nog heel veel meer vertellen maar dit waren wel de “highlight of the day!”